retete numai bune pentru cresterea imunitatii

Chiar dacă în această perioadă suntem mai mult izolaţi la domiciliu asta nu înseamnă că nu putem creşte un pic imunitatea noastră! Sunt ceva controverse în acest sens, dar aici nu vorbesc despre creşterea imunităţii cu medicamente sau suplimente, ci doar de acele reţete vechi transmise din moşi-strămoşi sau împrumutate de la alte popoare.

Las mai jos câteva dintre reţete care se pot realiza cu ce mai avem prin casă, fără a ne deplasa la cumpărături doar pentru acestea.

Miere

Mierea este unul dintre ingredientele cu foarte multe elemente esenţiale organismului uman, pentru a se putea apăra de viruşi şi bacterii, aceasta având şi proprietăţi antiseptice.

Miere de albine

Miere cu ghimbir

Ca ingrediente sunt necesare 3 linguri de miere şi 1 cm rădăcină de ghimbir dat pe răzătoarea mică. Se amestecă cele 2 ingrediente şi se ţine la frigider. se iau în fiecare dimineaţă câte 1 linguriţă.

Miere cu scorţişoară

Scorţişoara conţine uleiuri volatile ce merg mână în mână cu beneficiile mierii pentru întărirea sistemului imunitar, având proprietăţi antivirale, antifungice şi antibacteriene. Se amestecă 2 linguri de miere şi un vârf de scorţişoară (dacă aveţi scorţişoară ceylon e minunat, dar merge şi cu cea normală). Acest preparat se consumă treptat pe parcursul întregii zile.

Miere cu lămâie

Vitamina C împreună cu miere egal imunitate, nu? Aceasta este o reţetă ce trebuie administrată pentru maxim 10 zile. Se iau 2 lămâi care se curăţă de coajă, se îndeparteaza partea albă şi se sfărâmiţează în bucăţele mici şi se amestecă cu 4 linguri de miere. Se trandferă totul într-un borcan de sticlă cu capac şi se ţine la frigider. Se administrează câte o linguriţa în fiecare dimineaţă, înainte de micul dejun.

Miere cu propolis

Fie că vorbim de propolis pudră sau propolis tinctură acesta reprezintă un antibiotic natural, la bază având rolul de a proteja stupul de albine de diverselele boli ale acestora. Dacă este bun pentru albine, de ce nu ar fi bun şi pentru om? Pentru amestecul de miere de albine cu propolis avem nevoie de 100 ml de miere de salcâm şi 30 g de propolis măcinat sau pudră. toate acestea se amestecă într-un recipient de sticlă sau ceramică. Ideal ar fi ca acest amestec să nu atingă metalul pentru a-şi păstra toate proprietăţile şi se administrează copilului câte o linguriţă dimineaţa, pe stomacul gol, pentru o cură de 10 zile.

O mai mare varietate de miere de albine pot fi achiziţionate de aici.

Smoothies şi sucuri de fructe şi legume

Smoothies şi sucuri din fructe şi legume

Pentru Sofia, am folosit cu succes astfel de băuturi pline de vitamine şi fibre. Chiar dacă şi acestea sunt supuse controverselor, eu am trecut peste şi i-am oferit copilului încă de la vârstă fragedă sucuri din fructe şi legume, iar când Sofia a dezvoltat o intoleranţă la lactate, am înlocuit laptele de vacă cu cel de migdale şi astfel am putut să îi ofer în continuare smoothie-ul ei preferat. Consider că cele mai bune ar fi cele care conţin vitamina C în stare pură şi în concentraţie mare, dar şi cele de culorare verde şi roşu intens.

Smoothie cu spanac

Smoothie cu spanac

Spanacul este bogat în antioxidanţi şi astfel poate susţine imunitatea, fiind versatil în combinaţii cu alte fructe sau legume. Pentru sucul cu spanac avem nevoie de o mană de spanac proaspăt, 1/2 banană şi o cană de apă. Se pun toate aceste ingrediente într-un blender de masă şi se blenduiesc până ajung la consistenţa unui suc mai gros. Dacă este prea vâscos, puteţi adăuga mai multă apa. Sucul poate fi oferit copilului în loc de gustarea de la ora 10.

Suc de sfecla roşie

Sfeclă roşie

Sfecla roşie protejează organismul uman, tratează bolile gastrointestinale şi elimină toxinele din organism, iar în combinaţie cu frunzele de spanac devine o bombă în creşterea imunităţii. Astfel se ia un bulb de sfeclă roşie care se curăţă de coajă şi se stoarce alături de o mână de frunze de spanac la storcătorul de fructe.

Suc de morcovi

Suc de morcovi

Morcovul… este atât de versatil şi totuşi atât de disponibil pe toată perioada anului. Morcovul este prezent în dieta omului încă de la prima linguriţă a bebeluşului în diversificare, acesta fiind bogat în antioxidanţi şi betacaroten. Pentru sucul de morcovi se adaugă în storcătorul de fructe 3 morcovi şi un măr pentru îndulcirea acestuia.

Smoothie cu avocado

Avocado

Acest smoothie delicios este preferatul Sofiei încă de când încă nici nu vorbea :)) Şi se pregăteşte astfel: se pun într-un blender de masă o banană coaptă, o jumătate de avocado şi o cană de lapte, fie lapte de vacă, fie lapte vegetal de migdale, de alune , de nuci sau soia. Se blenduiesc toate ingredientele şi se servesc imediat copilului. Pentru diversitatea smoothie-ului câteodată mai adaugăm şi afine sau mure şi o lingură de fulgi de ovăz.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here